Naar Banff

Gedurende de nacht hield het op met regenen. Toen we ’s morgens rond een uur of acht wakker werden was het droog en waren er zelfs stukken blauw aan de hemel te zien. Dat het veel geregend had was buiten te zien aan de grote plassen en aan Nicky die ’s nachts wakker was geworden met het idee dat de camper was weggedreven. Vandaag stond er een kort ritje naar Banff op het programma. We kozen voor de 66 kilometer de Bow Valley Parkway omdat die mooier zou zijn dan de drukke Highway 1. Het landschap onderweg was inderdaad schitterend, maar de wilde beesten die er veel zouden moeten zitten, lieten zich niet aan ons zien.
We stopten onderweg niet om zo vroeg als mogelijk bij de enige RV-camping met hookups in Banff te zijn. Om iets over tienen stonden we al aan de poort van het Tunnel Mountain RV-park. Plek was er genoeg en even later stond ons campertje aan de stroom, het water en hadden we een afvoer naar de riolering. Enig nadeel waren de vele muggen die er bij onze standplaats zaten.
Op weg naar de camping waren voorbij erg rare steenformaties gekomen die ze de hoodoos noemen. Die wilden we wat nader gaan bekijken, maar ze bleken verder weg dan gedacht. Meer iets voor de volgende dag met de auto. Het was ondertussen behoorlijk warm geworden en Nicky had een nylon regenbroek aan. Tijd dus om weer terug naar het campertje te lopen om iets luchtigers aan te trekken.
Gehuld in korte broek en T-shirt liepen we daarna naar het stadje. Dat was goed te doen in een half uurtje. Banff is een echt toeristenstadje met de ene souvenirwinkel na de andere. We besloten eerst wat te eten in een foodcourt; lekker en goedkoop. ’s Middags zijn we langs vele winkeltjes naar het super-de-luxe Banff Springs hotel gelopen. Nadat we ons vergaapt hadden aan alle dure dingen in de vele winkeltjes, dronken we wat in een bar in het hotel.
Het volgende doel waren de Bow Falls die vlak bij het hotel waren. Vergeleken met de watervallen van de vorige dagen, was dit een minuscule, maar er was veel publiek op afgekomen. Langs de oever van de Bow rivier liepen we terug naar het stadje. Daar bezochten we de mooie tuin van het Canada Place. Via allerlei winkeltjes liepen we weer naar het foodcourt waar we eerder hadden gegeten voor een pizzapunt bij wijze van diner. Dat scheelde weer een keer koken in het campertje.
In een luxe internetcafé lazen we onze mailtjes bij waarna we de bus naar de camping pakten. Daar waren helaas nog teveel muggen om lekker buiten te kunnen zitten. Erg jammer nu het weer eens een keer meewerkte. Ron z’n bolletje werd weer eens kaalgeschoren en natuurlijk moesten de foto’s weer op de laptop worden gezet.