Dagje reparatie in Broome .. en een mooie zonsondergang

Vandaag wachtte ons slechts een kort ritje naar Broome, de enige stad van omvang in de wijde omtrek. De weg er naartoe was ook nog eens helemaal verhard, dus we dachten er op tijd te zijn om daarna Broome te kunnen gaan bezichtigen. O ja, we moesten ook nog met de camper naar de reparatiebedrijf, maar dat kon nooit zo lang duren, toch?
De reis verliep voorspoedig. Iets buiten Derby stopten we nog bij een giga dikke baobab boom die als gevangenis werd gebruikt. Iets verder op, bij een roadhouse, dronken we voor het eerst in een kleine week weer eens een fatsoenlijke bak koffie. En, ondanks meer wegwerkzaamheden als op de Duitse Autobahn, waren we toch zo rond elf uur op onze bestemming. Snel naar het reparatiebedrijf om naar de diverse mankementen te laten kijken. Daar werd de ontsteking van de auto nagekeken en bijgesteld. Ze konden echter niks doen aan het compartiment met daarin ons kooktoestel dat maar niet open wilde en ook onze tweedehands reserveband was goed genoeg volgens de monteur. Men verwees ons door naar het filiaal van Apollo dat ook in Broome zit. Daar moesten we even naar zoeken omdat ze pas verhuisd waren. Daar werd ons sowieso een oplossing aangeboden, maar of we daarvoor om 14.00 uur voor terug konden komen. Shit, daar ging onze dag.
We reden terug naar het centrum en gingen eerst naar het informatiecentrum om daarna bij, jawel, McDonalds te lunchen. Tegen de tijd dat we alles naar binnen hadden gewerkt was het twee uur en reden we terug naar Apollo. Hun oplossing was om het slot uit het compartiment te boren hetgeen geschiedde. We kunnen nu eindelijk koken, maar iedereen kan ook het toestel uit de camper jatten. Apollo vond dat geen enkel probleem. In een dergelijk geval zouden we gewoon een nieuwe kunnen kopen.
Ook werd er bij Apollo nog een naar onze reserveband gekeken en beslist dat er een nieuwe op diende te komen. Of we daarvoor maar even naar een filiaal van Bridgestone wilden rijden. Gelukkig zat die vlakbij en hadden we eindelijk een goede reserveband maar onze dag was daarmee wel bijna voorbij. Positief is wel dat iedereen even vriendelijk is en bereid je te helpen. Ook hebben we geen enkele rekening gezien of iets hoeven te betalen. Alles werd door Apollo geregeld.
Nu moesten we ook nog inkopen doen. Aan grote winkels is in Broome geen gebrek, dus we liepen een Woolworth’s binnen en deden daar onze inkopen. Ron kocht er ook een doos met 24 blikjes bier en kwam daarbij tot de ontdekking dat bier hier drie tot vier maal duurder is dan in Nederland! Zes flesjes Heineken kosten hier 14,70 euro!!! Ron z’n doos bier kostte bijna 30 euro!
Pas tegen vieren konden we naar de door ons uitgezochte camping op Cable Beach. Hier staan we voor de komende twee nachten. Het is een prima camping met een groot zwembad en alle denkbare voorzieningen, dus we houden het hier wel uit.
Cable Beach is beroemd om z’n zonsondergangen. Wij zorgden er voor dat we op tijd op het strand waren. Hier hing een lekker relaxt sfeertje. Op Cable Beach mag je ook met je auto op het strand, iets wat veel mensen deden. Wij kwamen, behalve voor de zonsondergang, ook voor de kamelen. Toeristen betalen $70 voor een ritje, maar het mooiste is om die beesten te fotograferen tegen het licht van de ondergaande zon. Dat deden wij dan ook.
Toen de zon onder was deden we een drankje op het strand en liepen daarna terug naar de camping om daar voor het eerst in een paar dagen weer eens te koken. Het kooktoestel is nog steeds niks, maar we aten deze dag warm.
De rest van de avond was het relaxen bij ons campertje en genieten van een verkoelend windje met een lekker drankje zodat we deze dag toch nog een beetje vakantiegevoel hadden. Laten we hopen dat onze camper vanaf nu geen kuren meer vertoond want we zijn er meer dan voldoende tijd aan kwijt geweest.