Langkawi, eerste volle dag

Lekker uitgeslapen deze dag en ontbeten aan het strand. De lucht was strak blauw en al vroeg was het warm. We zijn allebei geen strandmensen dus anders dan veel andere gasten, die al vroeg op hun strandbedje lagen of er toch op z'n minst al een handdoek over heen hadden gelegd, gingen wij aan sightseeing doen. We huurden via het resort een taxi en het was aan ons om de bestemming aan te geven. Omdat we niet zo bekend zijn op dit tropische eiland gingen we een beetje uit van wat de chauffeur ons aanraadde. Als eerste reden we naar Kuah. Daar staat ene belachelijk grote adelaar. Het ding is zeker 20 meter hoog. Die moest natuurlijk bezocht worden. Veel bezoekers gebruikten de adelaar als achtergrond voor een foto van de ganse familie. Wij lieten het bij de adelaar zelf omdat onze familie kou zit te lijden in Nederland (leedvermaak? Ja!!).
Op aanraden van de taxichauffeur bezochten we daarna een Wildlifepark. Zeg maar dierentuin maar dan op z'n Aziatisch. Dat betekent wel dieren voeren en wel aanraken en een compleet winkelcentrum voor de meest kitscherige souvernirs. Toch leuk om eens mee te maken. Veel langer dan een uur bleven we er niet want onze chauffeur stond met z'n taxi op ons te wachten. Niet dat dat veel kostte maar toch.
De volgende excursie was er zo eentje die in meerdere opzichten tegenviel. De kabelbaan naar een 700 meter hoge berg is de attractie van Langkawi. Dat wilden we dus meemaken. Dat dachten dus duizenden anderen ook. Het duurde een uur voordat we plaats konden nemen in één van de gondels. En dat met slim voordringwerk van voornamelijk Nicky. Halverwege de rit zagen we het al aankomen; beneden was het zonnig, de top van de berg lag geheel in de mist. ook op de top bleef de mist ons uitzicht verknallen. Ook een brug die men daar tussen twee bergtoppen had gespannen, was dicht voor onderhoud. Al met al een flutexcursie dus.
Gelukkig hadden we het prachtige weer nog. Nadat we de chauffeur hadden betaald, genoten we eerst van een zeer late lunch en namen daarna een plons in het heerlijk warme zeewater. We lagen daarna zowaar een tijdje op een ligbedje in de zon. Niet te lang natuurlijk, da's niks voor ons.
Na een douche waren we weer opgefrist en gingen tegen zevenen weer naar restaurant Oasis, pal aan het strand voor drankjes en een diner. Net als gisteren genoten we van een mooie zonsondergang en de talrijke moslimgezinnetjes die aan het badderen waren. De dames gaan hierbij helemaal gekleed te water, als ze al te water gaan. Het blijft een apart gezicht. Dit keer dineerden we met een koud glaasje witte wijn en alcoholvrije coctail. Aan deze manier van dineren kunnen we gemakkelijk wennen.