USA 2009 Dag 22/23; de terugreis

Helaas moesten we deze dag vroeg uit ons gigabed omdat we al om een uur of acht op het vliegveld van Las Vegas moesten zijn. Toen we na het uitchecken buiten zaten te wachten op de airportshuttle, bleek deze voorlopig nog niet komen. Daarom namen we maar een taxi. In Nederland zijn die dingen duur, maar hier in Las Vegas zijn ze ook niet voor niets. Zo'n beetje elk stoplicht kostte ons weer een dollar. We hadden een ouwehoer als taxichauffeur maar da's beter dan zo'n chagrijn. Inchecken hadden we al in het hotel gedaan en onze koffers waren we dan ook al snel kwijt. Veel was er niet te doen op het vliegveld dan wachten op onze vlucht. Zoals gebruikelijk in de US zijn de beveiligingsmaatregelen erg streng en daarom duurde het even voordat we naar onze gate konden. Het toestel vertrok lekker op tijd. Dat was maar goed ook want we zouden in Houston maar amper een uur hebben voor onze aansluitende vlucht naar Amsterdam. Dan is elke minuut meegenomen. We landden keurig op tijd in Houston en we wilden ons al gaan haasten toen we zagen dat onze vlucht naar Amsterdam maar liefst 3 en een half uur vertraging had! Houston is nu niet bepaald een mooi en gezellig vliegveld dus dat werd nog een lange zit. De vertraging betekende natuurlijk ook dat we veel later in Amsterdam zouden aankomen. Er was echter niks aan te doen dus we maakten er het beste van. Eerst maar ff een bakkie en daarna hebben we wat rondgelopen voordat we ontdekten dat er gratis internet op het vliegveld was. Hier is dan ook bovenstaande tekst geschreven.

Tegen de tijd dat het half acht was en we het vliegveld helemaal beu waren, mochten we gelukkig het toestel in. We vertrokken echter nog niet want er moesten nog twee banden van het toestel worden vervangen! Pas om 20.40 uur vertrokken we, bijna 5 uur later dan gepland. We hadden één geluk; het toestel was bij lange na niet vol. Bij de nooduitgang was zelfs een hele rij vrij. Het duurde dan ook niet lang voordat wij daar zaten. We hadden zoveel beenruimte dat we met onze voeten onmogelijk de stoelen voor ons konden aanraken. We sliepen dan ook redelijk tijdens de lange vlucht. Daarnaast keken we wat films. Toch waren we blij toen we om 12.45 uur op Schiphol landden. Daarna nog met de trein naar huis.
Om half vier stonden we weer in ons huis en was deze vakantie al weer voorbij. Veel te snel natuurlijk. We hebben nog een aantal dagen om van onze jetlag af te komen. Nu eerst deze dag nog even wakker zien te blijven zodat we des te eerder weer in het Nederlandse ritme zitten.