Naar Fernandina Beach

Na twee nachten in de verouderde kamer vertrokken we deze dag weer. Hoewel verouderd hadden we er wel lekker geslapen en nog beter gegeten. Helaas was het weer niet zo best geweest. Dat hadden we te danken aan een depressie die boven het noordelijk deel van Florida hing. Ook deze morgen was het geen best weer. Het was wel droog maar de zon ging schuil achter een dik pak wolken. De temperatuur was met zo’n 23 graden wel oké. We hadden deze dag niet echt haast. We moesten zo’n 341 kilometer naar Fernandina Beach op Amelia Island in het noordoosten van Florida rijden. We ontbeten weer op de kamer en reden iets na half tien aan.
De route voerde ons weer naar Tallahassee en daar reden we de Interstate 10 op. Deze weg zou ons helemaal naar Jacksonville leiden, op zo’n 50 kilometer van onze eindbestemming. De I10 was niet druk en daarom kon de cruisecontrol aan op 70 mijl per uur en was het ontspannen rijden. Onderweg stopten we één keer om een kop koffie te halen en te plassen.
Omstreeks 12.30 uur kwamen we in Jacksonville aan. We hadden in ons reisboek gelezen over de leuke rivierwalk aan de St. Johnrivier en dat wilden we met eigen ogen zien. Parkeren in Jacksonville bleek echter een probleem. Uiteindelijk konden we onze auto gratis parkeren in een overvolle parkeergarage van een ziekenhuis in het centrum van de stad. Hadden we onderweg wat regen gehad. Nu was het droog en deed de zon z’n best om door de bewolking te breken. De boulevard langs de rivier was mooi gemaakt maar het ontbrak er wel aan sfeer. Dat kwam natuurlijk wel voor een deel omdat het maandagmiddag was en de meeste mensen moesten werken.
Na een wandeling langs de rivier staken we deze over naar de Jacksonville Landing, een soort van winkelcentrum met ook allerlei restaurantjes en een foodcourt. Bij een Chinees restaurantje in dat foodcourt kochten we voor weinig geld een grote bak met rijst, groenten, kip en garnalen. Het was lekker maar we hadden veel te veel aan al dat eten. Wat we niet op konden gooiden we weg. We liepen daarna terug naar de auto en reden het laatste stukje naar Fernandina Beach.
Omstreeks kwart over drie kwamen we aan bij ons hotel voor de komende twee nachten. Dat was het Marriott Residence Inn. In dit hotel heb je alleen maar suites, dus daar kwamen we dan ook in terecht. Wat een mooie kamer zeg! Het bleek een compleet appartement te zijn, compleet met keuken, woongedeelte en een slaapkamer. Slechts zelden hadden we zo’n luxe kamer. Mooi is ook dat het ontbijt eens een keer inclusief is zodat we de komende twee dagen ’s morgens iets meer eten dan een boterham met kaas en een kop koffie.
Nadat we waren ingehuist liepen we naar het strand dat op een paar honderd meter van het hotel ligt. Dat was nagenoeg leeg en we waren er nog maar net of het begon te regenen. Eerst zachtjes maar daarna harder. We hielden daarom onze wandeling voor gezien en gingen boodschappen doen in een grote supermarkt. We konden immers zelf eten klaarmaken in onze suite. De rest van de dag bleven we op onze kamer. Nicky maakte nog wel gebruik van de sportfaciliteiten in het hotel maar Ron was niet uit de suite te slaan. Morgen zijn we meer actief. De weersvoorspellingen zijn goed en we gaan Amelia Island verkennen per fiets.