Op weg naar Engeland

Nadat we een paar dagen thuis zijn geweest waarin we de was konden doen, familie op bezoek kregen, zomaar wat op de bank hingen en onze koffers opnieuw konden pakken, deze keer met dikkere kleding, was het vandaag weer zover. We vertrokken voor onze reis door Ierland. Om met onze auto in Ierland te komen, moesten we eerst met de boot naar Engeland. Dan moeten we Engeland dwars doorsteken en weer een boot pakken naar onze bestemming. Met onze auto helemaal vol geladen vertrokken we omstreeks 16.30 uur uit Helmond voor de rit naar Hoek van Holland. We reden via Eindhoven, Tilburg, Breda en Rotterdam. Onderweg was het gruwelijk druk. Niet gek om dit tijdstip van de dag. Om de haverklap gingen de matrixborden boven de rijstroken aan en stonden we af en toe stil of reden we maar langzaam. We hadden echter tijd genoeg en om kwart voor zeven kwamen we aan bij de ferryterminal van Stena Line. Daar konden we bijna meteen inchecken en de boot oprijden.
Nadat we onze auto op dek 4 hadden geparkeerd en stevig op de handrem hadden gedaan, gingen we op zoek naar onze binnenhut op dek 10. Die viel alleszins mee. Oké we hadden geen raam maar voor de rest was er alles en alles zag er prima uit. Nadat we onze bagage in de hut hadden gelegd gingen we de boot verkennen. Daar waren we een stuk sneller klaar mee als op de Jewel of the Seas. Hier had je eigenlijk alleen dek 9 waar wat te beleven viel. Het zag er wel allemaal erg netjes uit. Er waren meerder bars, twee restaurants, een servicebalie, koffiecounters, een bioscoop, een televisieruimte, een internetcafé met gratis internet en veel makkelijke stoeltjes om op te gaan zitten. Mooi was ook dat de prijzen ons meevielen. Hier kon je tenminste nog eens een biertje kopen zonder je bezwaard te voelen.
Wij stonden geruime tijd op het achterdek. Dat was trouwens het enige dek waar je als passagier mocht komen. Onze meegebrachte boterhammetjes aten we daarna op waarna het wachten was tot het 21.00 uur, Engelse tijd, was. Buiten was het al donker toen we vertrokken uit Hoek van Holland voor de zeven uur durende reis naar Harwich. Omdat er buiten niet veel meer te zien was en we morgen al om half zes worden gewekt, gingen we op tijd slapen in het stapelbed.