Naar Sokcho

Slapen in onze hoerenkast viel ons niet mee. Het was er bloedheet doordat de vloerverwarming aan stond die niet kon worden uitgezet. Ook vlogen er diverse muggen door de kamer die het op ons voorzien hadden en maakte Nicky fanatiek aanspraak op alle lakens zodat Ron bloot lag en daarmee een perfect doel voor die muggen. Tot overmaat van ramp maakte de waterkoeler gruwelijk veel lawaai als ie ging koelen zodat we noodgedwongen met oordoppen moesten slapen. We vonden het dan ook helemaal niet erg om op te staan.
Na het ontbijt in het hotel liepen we weer naar het centrum maar daar waren de winkels nog bijna allemaal gesloten. Alleen de bakker was open en dat was ook precies de zaak waar we moesten zijn. We moesten namelijk nog lunch voor vandaag inslaan. Daarna slenterden we door het centrum dat gelukkig steeds meer tot leven kwam. Bij een Starbucks kopie dronken we een cappuccino en internetten we wat.
Tegen enen stapten we in de trein die ons deze dag naar Sokcho brengt. Hoewel de trein niet echt snel reed, was het er goed toeven. We hadden er ruimte genoeg en konden door de lage snelheid mooi genieten van het Koreaanse landschap in een prachtig oktoberzonnetje. We zochten er zelfs de foto’s die we in Helsinki hadden gemaakt uit. Verder verliep deze middag uiterst relaxed; beetje naar buiten kijken, boekje lezen, spelletje Yahtzee spelen enz.
Tegen vijven kwamen we aan in het plaatsje Gangleung, het eindpunt van deze treinreis. We reden daarna nog een uur in taxi’s naar het plaatsje Sokcho. Daar namen we onze intrek in het luxe Class 300 hotel. De komende drie nachten verblijven we in een luxueuze kamer met eindelijk weer eens een zacht bed. Het mooiste speelgoed op onze kamer is echter het toilet. Ultramodern. Via een afstandsbediening zet je allerlei sproeiertjes en blowertjes op je kruis in werking. Het gekke ding spoelt zelfs automatisch door. Dat worden zeer plezierige stoelgangen de komende dagen.
’s Avonds namen we een taxi naar de Pizza Hut. Na bijna drie weken Koreaans eten hadden we vreselijk veel trek in Europees eten. Dat werd dus pizza. Morgen worden we weer actief. Dan gaan de wandelen in het Seoraksan Nationaal park.