Naar Jeju Island

Vandaag een heerlijke rustige start van de dag. Niks geen wekker want het was pas om 12.00 uur verzamelen voor de vlucht van Busan naar het subtropische eiland Jeju. Toch waren we al rond een uur of acht al weer wakker. We zijn eerst maar eens gaan ontbijten en hebben daarna onze was opgehaald bij de wasserette. Die was verrassend duur. Voor 6 stuks was moesten we omgerekend €12,00 afrekenen! Geen wonder dat het Koreaanse opaatje zo vriendelijk tegen ons was. Vervolgens waren we de daaropvolgende uren druk met het inhalen van achterstallige blogwerkzaamheden. Het bijhouden van dit blog vergt veel tijd en we hebben niet altijd zin om elke avond nog onze belevenissen online te zetten.
Nadat de groep zich verzameld had stapten we in de bus en werden naar het vliegveld gereden. Ondertussen was het weer eens gaan regenen. We hebben deze keer niet veel geluk met het weer. Normaal gesproken is de herfst in Korea een droge en zonnige periode, maar niet dit jaar. Inchecken voor de vlucht naar Jeju was een puinhoop. Het betrof een groepscheckin, maar die duurde veel langer dan dat we ieder apart zouden hebben ingecheckt. Gelukkig werden we op het vliegveld bezig gehouden door een traditioneel Koreaans orkestje.
De vlucht duurde nog geen uur en verliep vlekkeloos. Alleen was het weer op Jeju nog beroerder dan op het vasteland. Zodra iedereen z'n tas of koffer van de band had geplukt reden we in een bus naar een Folklore museum op een uur rijden van het vliegveld. Daar aangekomen was het echter al donker geworden en viel er bar weinig te zien. Bovendien regende het nog steeds zodat we al snel in het restaurant bij het museum zaten voor een heerlijke bibimbap en een pilsje. Om bij het hotel te komen moesten we weer een uurtje rijden. Het was in de bus wel gezellig. De bus had een karaoke-installatie en daar werd enthousiast gebruik van gemaakt. Schrik echter niet: niet door ons.
Om half negen checkten we in bij het Sunshine hotel in het plaatsje Hamdeok. De eerste indrukken zijn goed. Lekker met een drankje op bed internetten en wat foto's bekijken.