Naar Lantou Island en door een mooi park

Vandaag ontdekten we dat we wel in het hotel konden ontbijten. Weliswaar zeer minimaal maar toch. Wij hadden wat ontbijtspulletjes gekocht in de supermarkt maar die waren niet echt nodig dus. Alhoewel, nu hadden we wel boterhammen met kaas en worst. Anders was het alleen jam geweest.
Om kwart over negen gingen we op pad. We namen eerst de metro naar Hongkong Central om daar over te stappen op de metro die ons naar Lantou Island zou brengen. Daar heb je het Po Lin klooster met daarbij een giga grote bronzen Buddhabeeld. Om er te komen moesten we na de metrorit ook nog met een kabelbaan mee. Eentje die maar liefst 5,6 kilometer lang is. Voor die kabelbaan moesten we wel ruim een half uur in de rij staan. Bovendien was ie duur. De rit was echter prachtig met uitzichten op de Zuid Chinese zee en het vliegveld van Hongkong. Toen we uitstapten in Ngong Ping bleek dat men een heel circus om het klooster en de Buddha heen had gebouwd. Er waren tal van winkeltjes en restaurantjes. Wij liepen echter recht door naar de Buddha. Om bij het beeld te komen moesten we wel een trap op van 268 treden.
Na het Buddhabeeld bekeken we de tempel bij het Po Lin klooster. Die was mooi maar we hebben nu toch echt wel genoeg tempels gezien in de afgelopen vier weken.

We bekeken nog wat souvenirswinkeltjes en namen de kabelbaan weer naar het begin van de metrolijn. We hadden nu een wagentje voor onszelf omdat er nog niet veel mensen naar beneden gingen. Na een bezoekje aan Starbucks nemen we de metro terug naar Hongkong Island. We lieten ons afzetten nabij de toren van de Bank of China omdat Nicky nog een kleurrijke trap, die ze gisteren had gezien, wilde fotograferen.
Die trap leidde ons naar het Hongkongpark. Daar kwamen we uit bij de Edward Youde Aviary, een volière vol met tropische vogels in een prachtige tropische setting. De vogels waren helemaal niet schuw en je kon er vlakbij komen om ze bijvoorbeeld te fotograferen of te filmen. Er zitten daar tientallen verschillende tropische vogels waaronder papegaaien. We vonden het prachtig en waren veel langer in de volière dan gepland. De rest van het Hongkongpark was trouwens zeker zo mooi. Prachtig dat er in zo’n drukke en bomvolle stad ruimte is gemaakt voor een oase van groen en rust. We bekeken er ook nog de kassen en de vijvers voordat we dwars door het centrum in de richting van het hotel liepen.
We liepen door de Queen’s Road Central, een erg drukke winkelstraat en vonden uiteindelijk de roltrappen weer waardoor we zonder veel moeite weer in de buurt van ons hotel kwamen. Vlakbij het hotel aten we vast ons diner omdat we ‘s avonds nog naar de luchtshow wilden gaan en dan geen tijd hadden voor het eten. We vonden een tent waar we voor zo’n 8 euro met z’n tweeën aten en dronken. En het eten was nog prima ook. Wel een verademing in zo’n dure stad als Hongkong.

Terug in het hotel namen we even onze rust en gingen om zeven uur weer op pad. We liepen naar de pieren in de Victoria haven en namen de Star ferry naar Kowloon om daar de luchtshow te bekijken die elke avond om acht uur plaats vindt. We waren niet bepaald de enigen die op dat idee waren gekomen, maar toch vonden we nog een goed plekje waar vandaan we een prima zicht hadden op de wolkenkrabbers op Hongkong Island met hun verlichte gevels. De show was mooi maar viel toch een beetje tegen indie zin dat we wat meer spektakel verwacht hadden. Misschien waren onze verwachtingen gewoon te hoog. Rond half tien waren we weer terug in het hotel. Morgen hebben we nog een hele dag voor deze stad die we steeds leuker gaan vinden.