In en om Trinidad

Vandaag een dag zonder verplaatsingen, dus effe lekker ontspannen in en om Trinidad. Toch hadden we ons aangemeld voor een excursie naar een waterval. Daarom was het toch op tijd opstaan en ontbijten. Met de bus reden we daarna het stadje uit naar een park alwaar de wandeling begon. Via een hangbrug liepen we een bos in langs een riviertje en Eduardo begon meteen volop te vertellen over wat we allemaal konden zien aan planten en beesten. Die beesten waren veelal vogeltjes die ergens hoog in een boom zaten en waarnaar we veel te lang aan het turen waren om te vervolgens nog niet te zien. Onze gids wist wel veel van de natuur. Van elke plant en boom wist ie wel iets te vertellen. Gevolg was dat we niet echt opschoten. We deden maar liefst anderhalf uur over een afstand van 3600 meter. Aan het eind van het pad kwamen we uit bij een waterval en een poeltje. Daar konden we gaan zwemmen als we wilden, maar het water was toch frisser als gedacht en bovendien was het er veel te druk. Behalve onze groep waren er nog een heleboel Duitsers en Fransen. De weg terug bracht niet veel nieuws en tegen enen waren we terug bij de bus waar we eerst nog wat dronken voordat we terug reden naar Trinidad.
Daar lunchten we in een tuin waar een gezellig orkestje speelde en er zelfs gedanst werd. De rest van de middag waren we te vinden in het hotel. Daar zwommen we wat om af te koelen en zaten we lekker op het terras. Toen we gingen dineren merkten we dat het vlakbij ons bungalowtje gebrand had. Wij hadden er niks van mee gekregen maar andere groepsleden hadden er foto's van gemaakt. We zijn hier in de droge periode en we zagen al eerder zwarte stukken landschap daar waar het droge gras was verbrand.
Deze avond aten we a la carte in één van de twee restaurants van het hotel. Terwijl we daar zo zaten zagen we in de verte een hele grote brand woeden. De droogte eiste z'n tol. Gelukkig was het vuur ver weg en kwam het ook niet onze kant op, maar Nicky was er niet gerust op.