Op weg naar Mallorca

Na een zeer slechte en korte nacht slaap stonden we om 4:30 uur op. Dat moest ook wel omdat we de eerste trein wilden halen van 5:45 uur naar Eindhoven. En zo kwam het dat we in de late nacht met onze rolkoffers door Helmond rolden. Nooit geweten dat die dingen zoveel herrie maken. Het was doodstil in de stad en de wieltjes maakten wel heel veel herrie. Zo leek het toch althans.
We hadden gedacht alleen in de trein te zitten maar dat viel reuze mee. Kennelijk zijn er meer mensen die op dit onzalige tijdstip op reis moeten. De bus in Eindhoven sloot mooi aan op de trein en zo kwam het dat we al voor 6:30 uur op het vliegveld in Eindhoven waren. Daar konden we zelf onze koffers afgegeven middels een modern machine. Tijd voor ontbijt. Dat bestond uit een cappuccino bij Starbucks en een paar stukjes peperkoek. Ruim voor acht uur in de morgen konden we al boarden. Het vliegtuig vertrok keurig op tijd om 8:05 uur. Het was wel krap aan boord. Gelukkig duurde de vlucht maar twee uur. Onderweg viel er weinig te beleven dus lazen we wat en Ron kon nog een uurtje slaap inhalen.
Al om 10:00 uur landden we op de luchthaven van Palma de Mallorca. Met 18° en een strak blauwe hemel was het heerlijk weer op Mallorca. Daar visten we onze koffers van de bagageband en meldden we ons bij de mensen van de organisatie die ons meenamen naar een gereedstaande bus. In een kleine drie kwartier werden we naar Paguera gebracht, naar ons hotel. Daar werden we verwelkomd door een vrolijke receptionist die ons zelfs een glaasje champagne aanbood. We hadden geluk want onze hotelkamer was op dit vroege tijdstip al klaar. De kamer is simpel maar schoon en van alle gemakken voorzien. Groot pluspunt van de kamer is het uitzicht. We kijken de komende zeven nachten namelijk uit op het prachtige zwembad van het hotel. Nadat we gesetteld waren was het tijd om het stadje te gaan bekijken. Gelukkig zitten we niet ver van het centrum. Het centrum is een grote verzameling van winkeltjes en restaurantjes en barretjes. Een nadeel: het is net alsof je in Duitsland bent. Alles staat in het Duits aangeschreven en je wordt ook in het Duits aangesproken.
We hadden ondertussen honger en zochten daarom naar een restaurantje waar ze broodjes verkochten. Zo’n restaurantje vonden we uiteindelijk, eentje met een prachtig uitzicht op zee. Voor een heel redelijke prijs aten we ieder een lekker broodje met een drankje erbij. Daarna verkenden we het stadje verder. Wat ons opviel is dat in Paguera heel veel dezelfde soort winkels zijn, allemaal toegespitst op toeristen. Wij slenterden rond door het stadje en gingen op zoek naar het startpunt voor de vierdaagse van Mallorca, de reden waarvoor we hier zijn. Nadat we die gevonden hadden slenterden we verder langs het strand. De kust is afwisselend rotsachtig maar ook is er voldoende zandstrand. Mooi zijn de parasolletjes met de rieten dakjes. Na nog een tijdje slenteren en een tweede drankje op een mooi terrasje gingen we terug naar het hotel. Echter niet voordat we in een winkeltje wat drank hadden gekocht. In het hotel hielden we even ons gemak. We hadden tenslotte een hele korte nacht achter de rug.
Om 18:45 uur schoven we aan bij het diner in het hotel. Dat was inclusief in het arrangement. We werden welkom geheten door een vrolijke hoofdober, Raoul genaamd,  die ons voor de hele week een vaste tafeltje toebedeelde. Daarna konden we aanschuiven. Het eten was op zich wel lekker maar het mocht wat warmer zijn allemaal. Toch aten we niet onaardig. Met name de toetjes waren erg lekker.
Na het diner was het buiten inmiddels gaan schemeren en alle lampjes bij het hotel waren aangestoken. Dat was voor ons reden om opnieuw naar buiten te gaan voor wat foto’s en videobeelden. Die foto’s en video’s werden ‘s avonds op de kamer verwerkt. We gingen op tijd slapen want morgen hebben we weer een lange dag waarbij we onder andere een excursie gaan maken naar Palma de Mallorca.