USA 2009 Dag 3

We hebben een goed hotel. De kamer is prima en schoon, maar de ligging is ronduit slecht. Het hotel ligt weliswaar in het centrum maar ligt op een drukke kruising waar dag en nacht veel verkeer langs raast. Ook de vele zwervers laten zich 's nachts niet onbetuigd. Gevolg is dat we slecht slapen. Helemaal als 's nachts om 4 uur de gsm gaat. Nog één nachtje en dan slapen we in onze camper, hopelijk op een rustige plek.
We ontbeten weer bij Lori's en kochten daarna een dagkaart voor het openbaar vervoer. Met één van de beroemde trammetjes reden we naar Fisherman's Wharf. We hadden thuis via internet al kaartjes gekocht voor de excursie naar Alcatraz, het gevangeniseiland. Dat was maar goed ook want anders hadden we er niet naar toe gekund. Deze excursie is altijd al dagen van tevoren uitverkocht.
Het weer was meer dan uitstekend. Dit hadden we niet durven dromen maar het was vandaag zeker 25 graden Celsius en dat eind oktober. De boot deed zo'n 15 minuten over het tochtje naar het eiland. Daar konden we onze eigen gang gaan. Nadat we eerst buiten de gebouwen foto's hadden genomen, bekeken we de gebouwen van binnen met behulp van een audiotour. Deze was zelfs in het Nederlands voor handen. We waren er zo'n 2 uur zoet mee. Heel fascinerend om het gevangenisleven op deze manier mee te krijgen. Je zou er maar gevangen zitten.

Pas halverwege de middag stonden we op Fisherman's Wharf voor onze lunch. Daarna namen we het trammetje weer terug richting Union Square. Daar namen we de bus naar Alamo Square. Hier staat een rijtje prachtige victoriaanse huizen met de stad op de achtergrond. Deze plek is de meest gefotografeerde plek in San Francisco. Ook wij moesten die foto natuurlijk maken. Weer terug in het centrum kuierden we een tijd lang door het financiële district met z'n wolkenkrabbers voordat we een Japans restaurantje opzochten voor het diner. Hier hebben we ons helemaal omgans gegeten aan de sushi.
's Avonds in het hotel waren we nog druk bezig met het organiseren van de gemaakte foto's en met computeren. Lang leve gratis wifi.