USA 2009 Dag 1

Het was vroeg dag vandaag. Al om 06.15 uur ging de wekker en al voor zevenen stonden we bij Continental voor de balie. Bij het inchecken bleek dat we op de vlucht van Houston naar San Francisco niet naast elkaar zouden zitten. Dat kon gelukkig worden hersteld. Beter nog, nu zouden we naast de nooduitgang zitten, kortom: lekker veel beenruimte. Bij de douane lieten we even ons paspoot zien en we konden gaan ontbijten. Daarna hebben we wat langs de winkeltjes gelopen zonder iets te kopen.
Bij de gate werden ons allerlei vragen gesteld over wie de bagage had ingepakt en of alles van ons was. Braaf knikten we op alles van "ja". De vlucht naar Houston duurde maar liefst 10 uur en 20 minuten en was daardoor een hele zit. Gelukkig was elke stoel voorzien van z'n eigen entertainmentscherm. zo hadden we de keus uit maar liefst 339 films, documentaires, series, spelletjes, muziek etc.! Na een aantal films en spelletjes hebben we allebei wat geslapen. Deze dag was sowieso een erg lange.

Het vliegtuig landde keurig op tijd in Houston, echter we hadden maar een uur om onze volgende vlucht te halen. Dat was dan ook de reden dat we flink doorstapten in de aankomsthal. Echter bij de "Immigration" bleek al onze haast voor niks. Er stond een rij die langer was dan de langste rij op de drukste dag bij de populairste attractie van de Efteling. Daar ging onze aansluiting. Het duurde circa drie kwartier voordat we aan de beurt waren. Het land binnen komen ging nog best vlot. Even wat vingerafdrukken achterlaten en lief in de camera lachen voor de foto en we hadden onze stempel in ons paspoort. Nu konden we onze koffers van de band gaan plukken. Die lagen er natuurlijk al lang en waren helemaal dolgedraaid van een uur lang op de band ronddraaien. Het was ons toen al duidelijk dat we onze vlucht naar San Francisco hadden gemist. Daarom liepen we maar meteen door naar de balie van Continental voor een instapkaart op een volgende vlucht. Daarmee hadden we nog redelijk geluk; we konden met een vlucht die om 17.49 uur vertrok, dus iets meer dan drie uur later. Op de het vliegveld van Houston hebben we wat gedronken en wat rondgekeken voordat we naar onze eindbestemming vlogen. De vlucht naar San Francisco duurde nog 3 uur en 50 minuten. We waren allebei helemaal gaar toen we eindelijk in San Francisco landden. Niet gek natuurlijk, in Nederland was het al 06.00 uur 's morgens.
Met de Bart (een trein) werden we in circa 25 minuten naar de stad gereden. Het station waar we uitstapten lag op 300 meter van ons hotel. Die 300 meters waren echter meer dan voldoende. Ons hotel lag namelijk in niet bepaald de meest florisante wijk van de stad. Overal hingen zwervers en dronkaards rond te hangen. Gelukkig werden we door hen met rust gelaten.
Inchecken in het hotel verliep vlot. We schrokken wel eventjes van het kleine, harde bed. Toch moeten we het hier de komende nachten mee doen. Voor de rest was het een prima kamer.
Na een douche konden we omstreeks 22.15 uur eindelijk gaan slapen.