What a difference a day makes

Onze wens werd verhoord. Toen we deze morgen opstonden, was het nog zwaar bewolkt, maar al snel brak de bewolking en zagen we steeds meer blauwe lucht. Voordat we op pad gingen, liepen we naar het restaurant voor het ontbijt. Dat was in buffetvorm maar zeer uitgebreid. We moeten vrezen voor veel extra kilo’s na een week in dit hotel met al dat lekkers.

Met zeer goed gevulde magen, bekeken we eerst het hotel eens goed. Gisteren waren we te moe om op verkenning te gaan, dus deden we dat deze morgen. Toen we alles aan het hotel hadden ontdekt gingen we te voet op pad om de omgeving te ontdekken. Nicky had in een foldertje een wandelroute gevonden die ons wel de moeite waard leek. Vanuit het hotel liepen we naar het centrum van Fieberbrunn. Dat zag er wel gezellig uit met een typische Tiroler kerk, een dito kapelletje en typische hotels met duizenden kleurige bloemen in potten aan de balkons. Het pad kwam vervolgens langs een riviertje te lopen. Aan dat riviertje kon je nog zien dat er nog veel water afgevoerd moest worden van alle regen van de afgelopen dagen. Het water kolkte zich een weg naar beneden. Wij klommen daarentegen geleidelijk. Nog niks echt steil. Af en toe was het voetpad afgesloten omdat het water delen van het pad had overstroomd en zelfs had weggeslagen. Gelukkig konden we dan op de weg, die parallel aan het pad liep, lopen.

Het pad naar de Brendthof was erg steil. Hier was het puffen en blazen. Niet alleen omdat het zo steil omhoog ging maar ook omdat het inmiddels behoorlijk warm was geworden. In de lucht zagen we alleen nog vriendelijke witte wolkjes. Gelukkig ging het pad daarna weer wat omlaag en was het ontspannen wandelen door de groene almen. De route kwam langs een meertje, de Lauchsee, dat in gebruik was als zwembad. Bij het zwembad was een terras, maar om daar gekomen moest je eigenlijk €6 entree betalen. Wij mochten zonder te betalen doorlopen. Gezeten op het terras onder een grote parasol genoten we van wat drankjes.
Na het terras liepen we verder en lieten eerst nog even de drone de lucht in voor wat foto’s en videobeelden. En al lopend kwamen we uit bij Lindau waar je diverse kabelbanen kunt nemen als je hoger de berg op wilt zonder moe te worden. Deze dag bleven we beneden, maar we hebben wel plannen voor morgen.

We waren nu weer vlakbij ons resort, maar we liepen daar aan voorbij omdat het nog te vroeg was in de middag. Onderaan het resort vonden we een supermarkt waar we wat boodschappen haalden voor onze lunch. In het centrum van Fieberbrunn vonden we een bankje in de schaduw en daar aten we onze broodjes op. Daarna liepen we toch maar terug naar het resort. Daar zijn we gaan zwemmen. Vanuit onze kamer konden we binnendoor naar het zwembad. We hadden allebei onze badjassen en slippers van het hotel aan en gelukkig kwamen we onderweg niemand tegen want we zagen er niet uit. Het was wel lekker zwemmen. Het zwembad is deels binnen en deels buiten. Het werd wel steeds drukker, maar we hebben toch even lekker gepoedeld.
Na een douche op de kamer hebben we een tijd op het terras zitten relaxen totdat het daar te warm werd.
Om half zeven zaten we weer in het restaurant voor het diner. Deze keer geen buffet maar een keuzemenu dat aan tafel werd geserveerd. En wederom aten we heerlijk. Alleen jammer van de Duitse familie achter onze tafel met drie ADHD kinderen. Hopelijk hebben ze morgen Ritalinijs of iets dergelijks.