Een dag kabelbanen

Vandaag dag 2 van onze kabelbaankaart. Na het ontbijt stapten we in de auto en reden naar Kitzbühel omdat daar drie kabelbanen bij elkaar liggen. We waren er vandaag vroeg bij want al voor tienen zaten we in een gondel die ons naar het Mittelstation bracht. Daar konden we kiezen voor een gondel naar het Alpenhaus of voor eentje naar de top van de Kitzbüheler Horn op 1997 meter hoogte. Wij kozen voor de gondel naar het Alpenhaus. Daar ligt namelijk de Karstweg, een redelijk vlakke wandeling van een kleine 5 kilometer.

Vandaag was ook de laatste dag van de Alternatieve Vierdaagse en we moesten dus een wandeling maken. Dat werd de Karstweg. Overigens viel dat “vlakke” best tegen. Het begon al met een fikse afdaling naar de start van de route. De eerste helft van de wandeling ging dan weer omhoog. Het pad was niet altijd even goed zichtbaar, maar we liepen niet verkeerd. Het venijn zat hem in de staart. Hier liep het pad weer steil omhoog zodat we toch weer zwetend en puffend boven kwamen. Daarmee hadden we wel onze Alternatieve Vierdaagse afgerond.
We namen de gondel weer terug naar het Mittelstation om daar over te stappen op de grote gondel die ons naar de top van de Kitzbüheler Horn bracht. Ondertussen was het ruim 30 graden geworden en scheen de zon onbarmhartig fel. Toch namen we plaats op het zonovergoten terras voor een welverdiend drankje en, natuurlijk, een groot stuk Apfelstrudel. Op het terras speelde een onvervalste Tiroler op z’n accordeon en de serveerstertjes liepen er in een dirndl rond. Super toeristisch maar toch vermakelijk. Het uitzicht op de omgeving was er adembenemend. Vanwege het heldere weer konden we zelfs de Grossglockner zien.
Vanaf de top namen we twee gondels terug om weer in Kitzbühel uit te komen. Er was in het plaatsje nog

een andere kabelbaan, maar ook daar moesten we betaald parkeren. We hadden al flink betaald voor onze auto bij de Kitzbüheler Horn en hadden geen zin om weer parkeerkosten te maken. Daarom reden we naar Sankt Johann in Tirol waar we de St. Johanner Bergbahnen vonden. Hier namen we twee gondels om bij restaurant de Harschbichlhütte uit te komen, vlak onder de top van de Kitzbüheler Horn. Hier bekeken we hoe een aantal parapenters de helling afrenden om vervolgens zalig te zweven onder een groot scherm boven het dal. Op het terras deden we een drankje voordat we weer naar beneden gingen.
Het was vijf uur geweest voordat we terug waren in het resort. Daar was het snel douchen, journaal kijken en dineren. Deze avond was er een BBQ buffet waar we ons flink tegoed aan deden. ‘s Avonds deden we onderzoek voor onze activiteiten voor morgen. Kennelijk is het dan een beetje afgelopen met het mooie weer.