Laatste dag in Marbella en weer terug naar huis

Vandaag al weer de laatste dag van deze reis. En zoals altijd staat zo’n dag in het teken van het naar huis reizen. Deze reis vertrok onze vlucht naar Eindhoven pas om zeven uur ’s avonds. Pas om vijf over half vier zouden we bij het hotel klaar moeten staan voor de transfer naar het vliegveld nabij Malaga. Dat betekende dus nog een dikke halve dag om vrij te besteden. We hadden deze dag geen wekker gezet maar waren tegen achten wakker. Bij het ontbijt bleek dat al veel vierdaagse lopers vertrokken waren. Het was in ieder geval een stuk rustiger in de ontbijtzaal. Voor de laatste keer gingen we ons te buiten aan alle lekkere dingen die in het buffet te vinden waren. Het wordt hoog tijd dat we weer op dieet gaan want we zullen alle twee wel enkele kilo's zijn aangekomen.
Nadat we waren uitgecheckt regelden we dat onze tassen in het hotel konden achterblijven en wij zonder bagage nog door Marbella konden struinen. We verwachtten niet veel nieuws te zien en dat bleek ook zo te zijn. De hele binnenstad hadden we al uitvoerig bekeken zodat het zoeken was naar iets dat we nog niet hadden bekeken. Zo vonden we nog een mooi parkje midden in de stad. In het water zaten schildpadden en sommige van die beesten lieten zich mooi fotograferen terwijl ze op een steen in de zon aan het opwarmen waren. Ook was er een bonsaimuseum maar daar gingen we niet naar binnen.
We sjokten wat door de stad en vonden het eigenlijk iets te warm om ver te lopen. Op de boulevard vonden we een bankje in de schaduw bij een aantal sporttoestellen. Die sporttoestellen hebben we meer hier in Marbella zien staan. Ze zijn gratis voor iedereen toegankelijk en we vinden het een geweldig idee. Zo krijg je mensen wel aan het sporten. Terwijl wij op het bankje zaten waren er wat omaatjes bezig op die apparaten. Wijzelf probeerden ook een aantal apparaten uit. Toen we dorst kregen zochten en vonden we een leuk terras. De tent heet Hestia en is volledig Nederlands. We werden er zelfs in het Nederlands aangesproken en alle bedieningspersoneel en andere gasten waren Nederlanders. We begonnen met een cappuccino maar gingen even later over op iets sterkers. Tegen de tijd dat we honger kregen aten we er ook wat. Ook het eten was typisch Nederlands. Zo at Nicky er een broodje kroket.
Tegen half drie sjokten we een laatste keer over de boulevard naar het hotel om daar onze tas weer op te halen en te wachten tot het tijd was voor de transfer naar het vliegveld. We waren de eerste mensen in de bus en moesten even verderop nog 53 anderen ophalen. Dat waren dezelfde mensen als die op de heenweg bij ons de bus hadden gezeten. Allemaal hadden ze de vierdaagse gelopen.
Op het vliegveld moesten we nog even wachten tot we konden inchecken. We hadden er voor gezorgd dat we voor de 53 busgangers in de rij stonden zodat we snel aan de beurt waren toen de incheckbalies eindelijk open gingen. We kregen het weer voor elkaar om bij een nooduitgang te zitten. In de vertrekhal was het vervolgens wachten op de vlucht. Die tijd besteedden we met dit blogstukje schrijven en wat rondkijken in de winkeltjes.
Het vliegtuig vertrok zo’n twintig minuten later dan gepland. Dat kwam door een grote groep rolstoelers die in het toestel hadden gezeten toen dat van Eindhoven naar Malaga was gevlogen. Al die mensen moesten er één voor één uitgehaald worden. En omdat we ook nog tegenwind hadden tijdens de vlucht kwamen we pas vijf over tien in Eindhoven aan na een verder vlekkeloze vlucht. In Eindhoven was het op dat moment slechts 4 graden. Dat schol zo’n 25 graden met ’s middags! Onze nieuwe jassen kwamen goed van pas. Onze tassen hadden we snel weer te pakken en net toen we het luchthavengebouw uit kwamen gelopen, kwam daar de bus aangereden die ons naar het NS station in Eindhoven zou brengen. We hadden een stormloop op die bus verwacht, maar dat viel heel erg mee. Er was ruimte genoeg in de bus. Een kwartier later stonden we op het station en ook hier hoefden we maar even te wachten op de trein die ons naar Helmond zou brengen.
Doordat het allemaal zo vlot was gelopen waren we om half twaalf thuis en zit er deze reis al weer op. We hebben een erg leuke 8 dagen achter de rug. Marbella zelf was veel leuker dan we hadden verwacht. Het weer was, op die ene zondag na, fantastisch geweest evenals het hotel en het eten daar. Of we nog een keer aan de vierdaagse in Marbella mee doen weten we niet. Het was zwaar en de routes vonden we niet erg inspirerend. Maar zeg nooit nooit.