Onze Australiëreis is begonnen.

Alle twee zijn we al meerdere keren in Australië geweest en hebben een goede indruk van het land gekregen. Maar nog nooit waren we in de grootste en meest lege deelstaat van dit immense land. Reden voor ons om deze omissie goed te maken.
West Australië is erg dun bevolkt en daarom zijn er ook niet overal fatsoenlijke wegen. Daarom hebben we voor deze reis een 4WD camper gehuurd bij Travelhome. Met dit voertuig kunnen we elk terrein hebben, kunnen we dwars door riviertjes rijden en kunnen we toch redelijk luxe slapen en koken.
Al in februari hadden we alles geboekt zodat we lang konden (moesten) toeleven naar deze reis. Vandaag was het dan eindelijk zover. Eigenlijk nog niet maar omdat we morgen erg vroeg op Schiphol moeten zijn, hebben we een hotelovernachting geboekt in een hotel in de buurt van het vliegveld. Met de trein reisden we naar Schiphol. Die reis verliep voorspoedig en de trein kwam zelfs op tijd aan! Het was nog wat vroeg om naar het hotel te gaan en daarom dronken we een cappuccino bij Starbucks. Daarna was het wachten op het taxibusje die ons naar het NH hotel zou brengen. Tegen drieën checkten we in. Onze kamer was prima in orde maar daar bleven we niet. Buiten scheen een heerlijk najaarszonnetje en omdat in de buurt van het hotel helemaal niks te doen was, liepen we de 3 kilometer terug naar Schiphol. Daar vonden we na enig zoeken het panoramaterras  en keken een tijd naar de vliegtuigen op het platform. Na een drankje namen we wederom het taxibusje naar het hotel.

’s Avonds dineerden we in het hotel. De kaart was niet uitgebreid maar we aten er toch lekker. De rest van de avond verbleven we op onze kamer en onder het genot van een drankje en een knabbel kwamen we de avond prima door met een film. We gingen op tijd slapen want morgen moeten we er vroeg uit en gaan we een lange vliegdag tegemoet.